לוין נגד שקד: השינויים במערכת המשפט קוסמטיים

איתי גדסי No Comments on לוין נגד שקד: השינויים במערכת המשפט קוסמטיים

שר התיירות יריב לוין אמר כי השינויים ששרת המשפטים איילת שקד מובילה במערכת המשפט קוסמטיים: "חייבים לעשות שינוי מהותי שישלול מהשופטים את הכוח למנות אנשים כמוהם"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התיירות ח"כ יריב לוין (הליכוד) מתייחס לחקירות נגד ראש הממשלה ואומר כי לדעתו הקדנציה תסתיים והחקירות עדיין יימשכו. הוא סירב להתייחס לשאלה מה על ראש הממשלה לעשות במידה ויוגש נגדו כתב אישום והוסיף: "הציבור צריך לדעת שיש לנו ראש ממשלה יוצא מן הכלל. השמאל מנסה לייצר לחץ ציבורי כי אין להם שום דרך להחליף את הממשלה בקלפי. אנחנו מדינה דמוקרטית ומי שמחליף שלטון זה רק הבוחר בקלפי. זו לא מדינת משטרה" אמר בריאיון לישי שנרב בכנס בשבע.

לוין נזהר מתקיפת המפכ"ל והיועמ"ש והעביר ביקורת חריפה על מה שהוא מכנה "ראשי האופוזיציה": לפיד, גבאי ולבני. "לבני עלתה על דוכן הכנסת וטענה שראש הממשלה נחקר והממשלה בראשה הוא עומד היא מושחתת. אמרתי לה שמדובר בצביעות והזכרתי לה שיושב ראש מפלגתה עד לא מזמן, בוז'י הרצוג, שתק בחקירה… רבותיי, אסור לשתוק לצביעות הזו. צריכים לדבר ולעמוד על-כך שיהיה גיבוי מוחלט לראש הממשלה. במדינה דמוקרטית אדם זכאי עד שלא הוכחה אשמתו".

לוין, שהיה שמח לו מונה לתפקיד שר המשפטים, נשאל האם הוא תומך בהתעקשותה של שרת המשפטים, חה"כ איילת שקד (הבית היהודי), כי במידה והשופט שהיא רוצה בו, לא ייבחר, לא ייבחרו שופטים אחרים. "לדעתי זה עוד תיקון קוסמטי שלא יעזור. חייבים לעשות שינוי מהותי שישלול מהשופטים את הכוח למנות אנשים כמוהם. הייתה הזדמנות עתה, כאשר נבחרה נשיאה לעליון. הוועדה הייתה צריכה לדרוש לבחור נשיא מתוך שני מועמדים לפחות והיה אסור לבחור מועמד מוסכם על ידי השופטים. כל מה שצריך לעשות זה לקצר את פרק כהונת השופטים ולהכפיף אותם לחוקי העבודה ולמועד הפנסיה של כל האזרחים. כך אפשר יהיה להזרים בתוך זמן קצר דם חדש למערכת המשפט", אמר לוין.



0 תגובות